7 greseli pe care sa NU le faci in campaniile de email marketing

Stim asta: Omul este o fiinta sociala, care comunica si interactioneaza. In mod similar, notiunea de brand se construieste pe modul in care brandul se prezinta in ochii clientilor si potentialilor clienti.
Intre un brand si un client exista mai multe canale de comunicare, dar emailul este unul din cele ce pot determina o conversatie personalizata, pe baza actiunilor individuale.

Greselile sunt inerente in discutiile de acest gen, dar esential este ca marketerii sa le poata evita pe cele mai frecvente.

 

7 greseli in campaniile de email marketing – Le cunoasteti?

1. Nu trimiteti un email de intampinare

60% dintre vizitatori asteapta sa primeasca un email de bun venit imediat ce se aboneaza la un newsletter, iar in medie aceste mesaje au o rata de deschidere de peste 50% (mai mare decat orice alta campanie tipica de newsletter). Studiile arata, de asemenea, ca abonatii la newsletter sunt extrem de interesati de brandul dumneavoastra, in primele 48 de ore de la inregistrare.

Welcome email-ul este o modalitate excelenta de a incepe o relatie trainica alaturi de abonatii dumneavoastra. Din pacate, 41% din branduri rateaza aceasta sansa de a crea a prima impresie excelenta. Daca abonatul nu primeste acest email de bun venit, el poate crede ca formularul nu a functionat. De asemenea, el poate uita de site-ul dumneavoastra, iar cand va primi emailurile urmatoare, le va ignora sau mai rau, va apasa butonul de Unsubscribe.

Ce puteti face?

Setati un Welcome email automat. Acesta se declanseaza imediat dupa ce abonatul si-a dat acceptul de a primi informari din partea dumneavoastra. De asemenea, pentru a tine cont de reglementarile GDPR puteti implementa abonarea tip Double Opt-In. Aceasta presupune 2 pasi:

a) potentialul abonat completeaza si da click pe formularul de inregistrare

b) potentialul abonat primeste un email de confirmare cu un link de verificare a emailului, prin care confirma abonarea.

2. Nu respectati un program fix de trimitere a emailurilor

Stabilirea unui calendar de trimitere emailuri este extrem de important. Prin trimiterea emailurilor in mod haotic, atunci cand abonatii se asteapta cat mai putin sa le primeasca, automat creste riscul ca mesajul sa fie mai putin eficient.

Ce puteti face?

Setati un program de trimitere a emailurilor, dandu-le astfel abonatilor posibilitatea de a anticipa mesajul dumneavoastra. In acest mod, implicarea si asteptarile lor vis-a-vis de brandul dumneavoastra vor creste. In plus, stabilirea unui calendar de Newsletter va ajuta sa va planificati mai bine si sa aveti o strategie coerenta de email marketing.

3. Nu segmentati baza de date a abonatilor

Aceata este una din cele mai frecvente greseli pe care le fac firmele: trimit acelasi mesaj la toti abonatii. Prin segmentarea abonatilor, mesajele dumneavoastra vor fi mai eficiente, rata de deschidere a emailurilor si rata de click vor fi mai mari.
De ce?
Pentru ca veti concentra pe un anumit tip de abonati, cu anumite nevoi si preferinte.

Ce puteti face?

Segmentati lista inainte de trimiterea unui email. Ganditi campanii mai personalizate in functie de gen, de numarul comenzilor plasate, de localitate, de interesele si asteptarile pe care abonatii le-au recunoscut etc. Pentru asta, invatati sa va cunoasteti cat mai bine clienti. Cu cat veti sti mai bine ce asteptari au ei de la dumneavoastra, cu atat mai mult veti putea sa le oferiti exact ceea ce isi doresc.

4. Nu cereti permisiunea de abonare

Este gresit sa presupuneti ca abonatul este interesat de tot ce misca sub cerul liber. Atunci cand trimiteti emailuri nesolicitate, cel mai probabil veti atrage dezaprobare si cerere de dezabonare (unsubscribe), pentru ca abonatii vor fi coplesiti de mesajele primite, care nici macar nu se aliniaza cu interesele lor.

Ce puteti face?

Avand in vedere Legea pentru confidentialitate si protectia datelor (GDPR), firmele trebuie sa se asigure ca primesc acceptul unei persoane de a-i trimite informari scrise, inainte de a actiona in acest sens. In plus, firmele trebuie sa aiba grija sa nu trimita tipuri de mesaje pentru care abonatii nu au optat. Cititi mai multe despre GDPR aici.

5. Exagerati cu vanzarea

Statisticile arata ca vizitatorii se aboneaza la newsletterul dumneavoastra pentru ca au incredere ca brandul dumneavoastra le poate rezolva problemele intr-un anume fel. Dar firmele tind sa abuzeze de aceasta incredere cu care au fost investite si isi vand produsele sub pretextul de a oferi o solutie.

Ce puteti face?

Abonatii dumneavoastra nu se vor supara daca mesajele trimise au si continut de vanzare. In definitiv, acesta este scopul unei afaceri: de a vinde. Cu toate acestea, este critic sa nu sufocati clientul cu emailuri de vanzare. Diversificarea poate fi o solutie foarte buna. Pe langa promotii si oferte, trimiteti abonatilor continut de calitate, care sa ii ajute, care poate sa le rezolve o problema. De asemenea, unele emailuri pot contine detalii despre activitatea firmei; aratati clientilor ce se intampla in culise. Doar asa le veti putea mentine treaz interesul si doar asa veti putea construi o relatie valoroasa cu ei.

6. Retineti abonatul cu forta

Uneori lucrurile nu functioneaza conform asteptarilor si abonatul doreste sa paraseasca lista. Problemele intervin atunci cand clientul nu gaseste usor un link pentru dezabonare si devine dificil sa intrerupa comunicarea cu dumneavoastra. O astfel de greseala va afecteaza serios reputatia. In definitiv, unul din obiectivele dumneavoastra ar trebui sa fie mentinerea unei baze de date relevante, cu abonati cu adevarat interesati de domeniu, serviciile si produsele pe care le oferiti.

Ce puteti face?

Respectati intotdeauna decizia de dezabonare a unui client. O rata medie de dezaonare de pana in 2% este considerata in limite normale. Cu toate acestea, puteti si este recomandat sa investigati motivul pentru care el a ales sa se dezaboneze. Acest lucru va poate oferi indicii importante despre activitatea viitoare de email marketing si despre cum va puteti imbunatati strategia.

7. Trimiteti emailuri neglijente si respingatoare

Indiferent care este specificul businessului, nu exista scuza pentru o gramatica subreda. Modul in care formulati mesajele reprezinta o reflectare a imaginii brandului, iar greselile frecvente de gramatica sau adresare pot influenta abonatul intr-un mod negativ.

Ce puteti face?

Intotdeauna verificati emailurile inainte de a le trimite; nu o data, ci de doua ori. Trimiteti mesajul doar dupa ce v-ati asigurat ca este corect.
In plus, fiti atent la modul in care va adresati abonatilor. “Hei” poate fi prea intim, “Buna” este destul de formal, “”Domnule/ Doamna/ Prietene” este prea generic si lipsit de nota personala. “Draga” poate fi o varianta de mijloc. Ganditi-va care este specificul publicului tinta si gasiti formularea perfecta pentru a va putea apropia de el.

Concluzie

Emailurile pe care le trimiteti abonatilor sunt oglinda brandului dumneavoastra. Cand comiteti una sau mai multe greseli de eticheta, ca cele 7 enumerate mai sus, integritatea brandului dumneavoastra se stirbeste. Mai mult, relatia cu abonatul este afectata in mod negativ, pana in punctul in care riscati ca brandul dumneavoastra sa-si piarda credibilitatea si sa devina abandonat.

Cautati mai multe informatii despre bunele practici in campaniile prin email? Am scris despre greseli email marketing si aici

Vrei sa faci parte dintre cei mai buni marketeri abonati la noutatile InboxTarget?

Sunt de acord cu Termenii si conditiile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *