Ce este testarea A/B si cum poate ajuta aceasta afacerea ta?

Testarea A / B este o modalitate excelentă cu ajutorul căreia poți să compari tool-uri sau strategii de marketing online pentru a vedea care aduce rezultate mai bune afacerii tale.

Este o modalitate rentabilă de a testa totul, de la pagini web, la campaniile de e-mail, una împotriva celeilalte, pentru a obține cea mai bună rentabilitate a investiției. Folosind această metodă, veți obține numerele și statisticile pentru a vedea ce trebuie schimbat, ajustat sau lăsat singur.

Citeste mai mult “Ce este testarea A/B si cum poate ajuta aceasta afacerea ta?”

Testeaza Solutii Externe de Email cu un A/B test.

Ce provider de email folosesti? Trimiti de pe propriile servere sau folosesti un serviciu platit? Newsman, Sendgrid, Amazon…. ?

Daca utilizezi un serviciu de trimitere email extern, cel mai probabil acestia si-au creat propriul ESP sau au construit pe baza unuia din cele publice. (ca cele de mai jos)

Multe dintre aceste servicii iti permit integrarea prin API-uri sau poti trimite emailuri folosind o conexiune de tip SMTP. Cateva exemple:

Citeste mai mult “Testeaza Solutii Externe de Email cu un A/B test.”

De ce e util A/B testingul?

Ce este A/B testingul?

A/B testingul este o optiune oferita in email marketing cu scopul de a trimite abonatilor doua sau multe multe variatii de continut ale unei campanii, pentru a oberva care dintre ele este mai eficienta.

Ce poti testa?

Subiectul emailului –  incearca diferite formulari, diferite iconite si vezi care varianta atrage mai mult atentia.


Continutul emailului – creeaza doua sau mai multe variante de continut in cadrul carora sa schimbi imaginile, culorile, textele, linkurile, butoanele si urmareste care varianta are mai mult succes. Acest lucru te va ajuta sa intelegi care elemente sunt mai eficiente si ce sa imbunatatesti in urmatoarele campanii.


Timpul de trimitere – trimite emailuri in zile diferite sau in diferite perioade ale zilei si in acest fel vei observa cand userii deschid campania ta de cele mai multe ori. Foloseste-te de informatiile dobandite pentru urmatoarele campanii.

Analizeaza rezultatele

Dupa ce ai trimis toate versiunile de email, aloca timp pentru analizarea rezultatelor. Urmareste care din emailuri a avut o rata de deschidere mai mare, o rata de click mai mare si o rata conversie mai mare.


Din rezultate poti sa iti dai seama de cateva aspecte precum:

  • Ce cuvinte cheie ii determina pe useri sa deschida o campanie
  • In ce zi din saptamana exista o rata de deschidere mai mare a emailurilor
  • Ce call to action ii determina pe useri sa dea click in emailul tau
  • Daca userii prefera sa acceseze un link dand click pe un text sau pe o imagine, etc