Cum creezi un sistem performant de generare Leaduri

Un sistem performant de Lead Generation te invata Cum setezi corect Email Collector, TagManager, Analytics + Remarketing.

Iti vrem adresa de email, numarul de telefon sau alte date de contact ca dupa sa te transformam cumva in client.  Uneori nici nu urmam un ciclu de vanzare pas cu pas, astfel incat sa te convingem ca iti aducem solutii la problemele tale. Dar macar adresa de email sa ti-o luam. Ca am citit eu in 100 de articole ca asa e bine.

 

Citeste mai mult “Cum creezi un sistem performant de generare Leaduri”

Ecuatia Comertului Online, Formula de Calcul

Ne-am inspirat dupa formula Ecompedia a ecuatiei comertului online, care spune in felul urmator:

CA = T x RC x AOV

[cifra de afaceri = Traficul (T) * Rata de Conversie * Valoarea medie a Comenzii]

O consideram gresita, dar se poate corecta usor. Pentru ca orice afacere online are parte de retururi (sau comenzi anulate) care sunt inregistrate intr-un sistem de analiza precum G.Analytics, in faza initiala. Media retururilor/comenzilor anulate a clientilor nostri este de 12%, ajungand in zona de fashion chiar spre 18-20%.

  • Varianta 1. se poate corecta scazand din partea dreapta valoarea retururilor
  • Varianta 2. Stanga nu mai este Cifra de Afaceri, ci Valoarea Vanzarilor inregistrate initial (Dar varianta asta poate fi interpretata si induce in eroare).

Am verificat conturile clientilor nostri pentru a extrage valorile: Cifra de Afaceri (total vanzari), Rata de Conversie, Valoarea Media a Comenzii.

  • 100 conturi verificate in aplicatia InboxTarget
  • 63 conturi Google Analytics la care avem acces

Raspunsul de la 25 de clienti privind procentul din totalul comenzilor de anulari sau retururi a fost in medie de 12%.

Ecuatia Comertului Online, varianta InboxTarget

Varianta ecuatiei Comertului Online pe care noi o propunem, pentru a scadea marja mare de eroare provenita din retururi.

CA = T x RC x AOV – VR

[cifra de afaceri = Traficul (T) * Rata de Conversie * Valoarea medie a Comenzii – Valoare Retururi]

Nu poti ignora 10% dintr-o valoare ca sa faci mai simpla o ecuatie. Consideram ca este mai important sa transmitem niste lucruri corecte, decat sa simplificam o formula.

Google ofera GRATUIT atribuirea conversiilor cross-channel folosing AI

Google a lansat gratuit posibilitatea masurarii impactului promovarii multi-channel. Astfel se unifica datele din Adwords, Analytics si Double Click pentru a masura influenta fiecarui canal de marketing in rata de conversie.

La conferinta Google Next Marketing, Babak Pahlavan, (senior director of product management for analytics and measurement), a declarat:

“We capture the clicks, as long as there was a click, we can, for example, say how many of the conversations were from the social channel,”

Noul serviciu Google Attribution va aduce marketerilor o imagine mai clara in privinta eforturilor de a analiza cost-beneficii asupra campaniilor lor. Acesta va fi disponibil in perioada urmatoare, cand vor aparea si comparatiile cu alte produse existente in piata.

Cu acest serviciu Google spera sa domoleasca interesul pentru “last-click attribution”, prin care se masoara din impactul ultimului click inaintea conversiei. In mod similar si noi explicam conversiile asistate, prin care un user interactioneaza cu mai multe mesaje de marketing inainte cumparaturii.

Cea mai mare problema a metodei vechi este ca ignora orice alta interactiune: email, reclame retargeting, reclame cautare, notificari push, care o precede pe ultima dinaintea conversiei. Acest lucru duce la inducerea in eroare a oamenilor de marketing, carora le scapa importanta celorlalte mesaje de-a lungul palniei de vanzari.

Bineinteles, este si propriul interes al Google deoarece controleaza si zona de reclame, pentru care doreste sa le creasca importanta in rezultatele analizei Return of Marketing Investment.

Tot in anuntul oficial direct de pe blogul Google aflam ca pentru cei care folosesc versiunea Enterprise 360 s-a lansat si Attribution 360, care detaliaza mult mai mult metodele prin care se ajunge la conversii, inclusiv reclamele TV. Aceasta insa costa in jur de $150.000 pe an.

 

O scurta explicatie despre cum functioneaza attribution modelling in prezent este disponibila aici

Integrare cu Offline

Google a adus si cateva updateuri la unealta de masurare din magazinele offline, Store Visits, ce urmareste interactiunile din magazinele fizice ce contribuie la cumparaturile online.

Folosind AI (Artificial Intelligence), masurarea acestor vizite este posibila in aglomerarile de magazine (gen mall-uri). Este disponibila in orase precum Tokyo, Sao Paolo, unde multe afaceri sunt situate in locatii foarte apropiate.

 

Posibil cu ajutorul Inteligentei Artificiale

“Nimic din dezvoltarile acestor produse nu ar fi fost posibile fara Inteligenta Artificiala” a declarat Jerry Dischler, vicepresedinte Google. “Singura metoda prin care se poate confirma cu 99% precizie ca un user a vizitat un anumit magazin, este prin machine learning. Daca folosesti separat datele GPS, WI-FI, precizia va fi foarte scazuta. Folosind retele neurale, datele din GPS, retele Wi-Fi precum si coordonatele cladirilor vor produce rezultate de foarte buna calitate”.

 

Sursa informatiilor:

https://adwords.googleblog.com/2017/05/powering-ads-and-analytics-innovations.html

Alte linkuri:

http://www.campaignlive.co.uk/article/google-uses-ai-offer-free-cross-channel-multi-platform-attribution-tools-analytics/1434382

http://marketingland.com/google-attribution-launch-multi-channel-attribution-215580

https://techcrunch.com/2017/05/23/google-attribution-is-a-free-and-easy-way-to-evaluate-marketing-efforts/