Cum construim o segmentare a utilizatorilor?

Ce reprezintă segmentarea utilizatorilor?

Segmentarea utilizatorilor este practica de a împărți o bază de utilizatori în grupuri de persoane care sunt similare în moduri specifice, relevante pentru marketing, cum ar fi vârsta, sexul, interesele și obiceiurile. Segmentarea utilizatorilor sau a clienților, numită și segmentarea consumatorilor sau segmentarea clientului, include:

Citeste mai mult “Cum construim o segmentare a utilizatorilor?”

Triggered emails: campanii de marketing bazate pe comportamentul userului

Mesaje bazate pe comportamentul userului

Emailurile bazate pe pe evenimentele userilor sunt foarte eficiente. Ele sunt activate in mod automat in momentul in care are loc un eveniment, precum confirmarea unei cumparaturi sau descarcarea unui fisier.

Cateva exemple:

  • Un vizitator adauga unul sau mai multe produse in cos, dar nu finalizeaza comanda.  Ulterior primeste un email de “abandon cos”.
  • Cineva se aboneaza la un newsletter apoi primeste un email de bun venit, bazat pe interesele indicate de user in formularul de inregistrare.
  • Cineva cumpara un produs si primeste dupa o anumita perioada emailuri cu produse aditionale celui cumparat. De exemplu: cumperi un aparat foto DSRL, poate vrei si un trepied sau un card de memorie.

 

Emailurile bazate pe comportamentul userului pot duce catre o rata de deschidere de 71% comparativ cu emailurile care nu se bazeaza pe evenimentele userilor. Acest tip de emailuri este eficient si relevant, intrucat se trimit cui trebuie si cand trebuie.

O prezentare pe scurt a acestui tip de emailuri gasiti aici.

Creeaza o strategie de email marketing

 

Planul de actiune:

  • Incepe cu segmentarea userilor pe baza caracteristicilor, preferintelor si comportamentelor.
  • Apoi gandeste-te pe baza caror evenimente/ comportamente vrei sa dezvolti campania de email marketing, luand in considerare segmentul tinta, ciclul de viata la care se afla userii si actiunile lor.

 

Posibile campanii:

  • Programe de bun venit
  • Oferta de inceput
  • Sondaj pentru masurarea nivelului de satisfactie
  • Programe de loialitate
  • Recuperare cos abandonat
  • Recuperare formular comanda, etc.

 

Stabileste obiectivele si obstacolele ce pot aparea

 

Inainte de toate stabileste obiectivele bazandu-te pe targetul tau.

Care sunt rezultatele pe care le doresti? Ce obiective vrei sa atingi pentru a te simti multumit?

  • Reputatie pentru brandul tau
  • Cresterea bazei de date de emailuri
  • Convertirea userilor in clienti care cumpara
  • Mentinerea userilor existenti sau cresterea vanzarilor prin incurajarea acestora de a cumpara

 

Ce obstacole pot aparea? De ce potentialii clienti se retrag si cum poti rezolva problema?

  • Continutul emailului nu este relevant
  • Se trimit prea multe emailuri intr-o perioada scurta
  • Emailurile se trimit in momente cand destinatarii nu au timp
  • Competitorii comunica mai eficient

In urma mai multor cercetari s-a dovedit ca emailul este unul din canalele cele mai importante de digital marketing. Emailul devine cu adevarat un canal generator de vanzari in momentul in care poate transmite si campanii bazate pe comportamentul userului.  Daca iti doresti campanii de triggered emails precum cele prezentate mai sus (sau altele), InboxTarget te poate ajuta in acest sens. In cazul in care ai nelamuriri sau curiozitati, suntem deschisi la intrebari.