Ce este testarea A/B si cum poate ajuta aceasta afacerea ta?

Testarea A / B este o modalitate excelentă cu ajutorul căreia poți să compari tool-uri sau strategii de marketing online pentru a vedea care aduce rezultate mai bune afacerii tale.

Este o modalitate rentabilă de a testa totul, de la pagini web, la campaniile de e-mail, una împotriva celeilalte, pentru a obține cea mai bună rentabilitate a investiției. Folosind această metodă, veți obține numerele și statisticile pentru a vedea ce trebuie schimbat, ajustat sau lăsat singur.

Cum funcționează testarea A/B și care este ideea acesteia?

Testarea A / B vă ajută să lăsați deoparte părerile personale și să utilizați datele exacte pentru a lua o decizie căci așa cum deja știm, clientul este cel mai bun expert în usability și design.

Pentru început, va trebui să începi prin divizarea a ceea ce vrei să testezi în ambele variante și să le publici sau să lansezi campania. Apoi, odată ce începem să culegem informații, puteți începe să vedeți care variantă are cel mai bun rezultat. În funcție de care este obiectivul testării trebuie să fiți atent la datele specifice, ca de exemplu, rata de conversie, rata de click, rata de deschidere a emailurilor sau rata de respingere.

Primul lucru pe care trebuie să-l faceți înainte de testarea A/B este să vă setați un obiectiv. Doriți o creștere a traficului general, a clienților noștri noi sau doar o creștere a ratelor de returnare pentru clienții existenți? Sau doriți pur și simplu să creșteți ratele de conversie? Este extrem de important să determinați rezultatul dorit, altfel nu veți ști când să opriți experimentul și să evaluați datele pe care le-ați adunat.

Trebuie să aveți un sistem adecvat de urmărire, astfel încât să puteți înțelege modul în care utilizatorii interacționează cu aplicația. În funcție de experiment, vă recomandăm să urmăriți elemente cum ar fi clickurile, afișările de pagină, achizițiile inițiate, achizițiile efectuate, achizițiile abandonate și așa mai departe. Aceste date, pe lângă faptul că vă oferă informații relevante despre modul în care se comportă experimentul dvs., ar putea oferi, de asemenea, o imagine asupra altor experimente pe care ați putea dori să le executați pentru a îmbunătăți în continuare alte părți ale aplicației.

Un alt factor de luat în seamă este procentul de lansare al experimentului. Dacă sunteți A / B care testează o schimbare riscantă, care ar putea rupe aplicația sau este un rebranding agresiv și nu sunteți sigur cum vor primi utilizatorii dvs., este posibil să nu doriți să expuneți întreaga bază de clienți la aceasta. În acest caz, este, în general, mai bine să faceți o lansare în etape. Începeți cu 1% dintre clienții dvs., lăsați-l să ruleze câteva zile, apoi să crească la 5%, apoi la 10%, apoi la 25% și așa mai departe. Uneori este mai bine să fii mai conservator, mai ales cu schimbări complexe care ating multe coduri, iar testul A / B oferă atât plasa de siguranță medie și cea adecvată, astfel încât să poți scăpa neobservat dacă se întâmplă ceva rău.

Când să nu utilizăm testarea A/B

Este important să știm că sunt cazuri în care testul A/B nu este recomandat:

  • Atunci când să fii primul este mai important decât optimizarea;
  • Atunci când nu există suficienți utilizatori care să răspundă la testarea noastră;
  • Când ceea ce testezi contravine principiilor de brand sau de proiectare (acest lucru ar putea însemna orice număr de lucruri – de la rebranding la extinderea sau contractarea inventarului pe care îl oferiți, la schimbarea dimensiunilor butoanelor și așa maideparte);
  • Când nu sunteți siguri de ipoteza dvs. (deși, în mod ideal, acest lucru nu ar trebui să se întâmple niciodată, cu o planificare suficientă în prealabil).

 

 

Vrei sa faci parte dintre cei mai buni marketeri abonati la noutatile InboxTarget?

Sunt de acord cu Termenii si conditiile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *