SuperPuterea emotiilor. Continutul care vinde, in Inbox-ul clientilor tai.

Stiu. Iti place sa te gandesti la tine ca la o persoana logica si rationala. Imi pare rau sa te dezamagesc, dar tu, si eu, clientii tai si potentialii tai clienti suntem cu totii sclavi ai emotiilor. Fie ca ne place sau nu, cele mai multe decizii pe care le luam ZILNIC au legatura cu modul in care ne simtim la un moment dat.

Iar daca vrei sa-ti atragi clientii si sa-i fidelizezi prin orice instrumente moderne de marketing (mda, inclusiv campanii de retargeting), pregateste-te sa devii un bun povestitor. Povestile au darul de a putea crea o punte solida intre publicul tau tinta si brandul tau intr-un mod personal, uman. Invata sa folosesti corect marketingul emotional (ooo, si ce de oportunitati uriase iti ofera retargetingul in acest sens) si vei reusi sa construiesti o imagine a companiei prin care sa iesi in evidenta. Vei deveni mai vizibil si vei vinde mai mult.

“Niciodata” si “cel mai rau” vand mai bine decat “cel mai bun”

Inainte de a-ti oferi cateva idei pentru campaniile de retargeting printr-un continut emotional optimizat, hai sa vedem ce presupune acest concept. Un lucru e cert: marketingul modern nu-si poate permite sa ignore rolul sentimentelor in deciziile pe care le luam.Intr-o lume in care se invarte intr-un ritm nebun, firmele trebuie sa faca referire la dorintele si nevoile individuale primare.

Oamenii de stiinta au demonstrat ca modul in care percepem emotiile (bucurie, tristete, teama, furie) influenteaza modul in care luam cele mai complicate decizii. De exemplu, marketerii de azi stiu, inteleg si speculeaza faptul ca sentimentul de bucurie atrage mai multe actiuni de Share,  in timp ce tristetea starneste intriga si mai multe clickuri.

Studiile arata ca termenii ce au conotatii negative determina o rata de click mai mare. Superlativele negative (niciodata, cel mai rau), functioneaza mai bine cu 30% comparativ cu titlurile sau subiectele comune. Interesant este ca superlativele pozitive sunt mai putin atractive pentru cititori/ abonati. Cuvintele negative au o rata de click mai mare cu peste 60%  in comparatie cu termenii pozitivi.

Pe ce emotii ar trebui sa se axeze campaniile eficiente de retargeting?

Desi exista o sumedenie de sentimente ce pot descrie starea de spirit umana, specialistii in neurostiinte si psihologie au constatat ca toate emotiile umane au in centru patru elemente de  baza:

 

  1. Cu siguranta vrei ca brandul tau sa fie asociat cu bucuria, satisfactia si zambetul clientilor. Ei bine, pozitivitatea are puterea de a creste gradul de implicare al clientilor, ceea ce e minunat pentru vizibilitatea brandului tau.
  2. Desi ai fi tentat sa ramai la tot ce inseamna fericire, marketingul emotional ne invata ca merita sa implici si sentimente de alta natura in campaniile de retargeting. Uite de ce. Daca ii vei face pe clientii tai sa simta tristete si apoi le promiti ca ai o solutie care le poate sterge cu buretele sentimentele negative, vei reusi sa-i aduci foarte aproape de obiectivul pe care ti l-ai stabilit.
  3. Teama/ uimire. Iata un instinct uman pe care toti il cunoastem: frica. Este peste tot. Iar marketingul emotional ne invata ca teama ne determina sa actionam din dorinta de auto-conservare.
  4. Furie/ dezgust. Stiu la ce te gandesti: nu ai vrea sa ai parte de furia clientilor nici in cele mai negre cosmaruri. Ai face orice sa o eviti. Deci, nici nu poate fi vorba sa vrei sa o provoci intentionat. Te intelegem. Dar iata ce demonstraza marketingul emotional. In circumstante pozitive, acest sentiment negativ poate avea un impact imens. O campanie de retargeting ce utilizeaza furia/ dezgustul il poate rascoli pe client si il poate determina sa actioneze imediat asa cum vrei tu. Cand vezi ca in lume se intampla ceva nedrept, te simti obligat sa actionezi, sa faci ceva.

Deci, tine minte aceste 4 optiuni atunci cand planifici urmatoarea campanie de retargeting.

4 trucuri de emotional marketing care functioneaza in retargeting

Folosind corect strategiile de marketing emotional, brandul tau, magazinul tau online sau site-ul tau poate dezlantui puterea emotiilor pentru a crea si dezvolta relatii solide cu potentialii clienti si clientii fideli.

Iata 4 trucruri care dau rezultate

1. Declanseaza un sentiment de urgenta!

Scapa de dorinta de a le crea clientilor tai un climat cat mai cald, moale si confortabil. Contrar aparentelor, ei nu doresc sa fie intr-una rasfatati si maguliti. Uneori, trebuie sa-i determini sa actioneze intr-o anumita directie. Deci foloseste sentimentele de anxietate, urgenta sau teama. Iata un exemplu bun: daca ii dai unui potential client prea mult timp pentru a se decide asupra unui produs, poti fi sigur ca va amana decizia pana va uita complet de tine. In schimb, daca ii pui la dispozitie o perioada limitata de timp, il “grabesti” sa ia atitudine, sa se angajeze intr-o decizie. Astfel minimizezi riscul de a pierde o vanzare. In marketing, asta se numeste FOMO – fear of missing out. Nimeni nu vrea sa rateze o ocazie exceptionala. De aceea, frica este unul din cele mai convingatoare elemente ale marketingului emotional. Iar retargetingul iti permite sa deprinzi si sa te perfectionezi rapid in arta utilizarii eficiente a marketingului emotional.

 

2. Atrage si construieste incredere, prin continut generat de clienti!

Vrei clienti multumiti care sa ramana alaturi de tine? Atunci arata-le ca fac parte dintr-o comunitate. Arata-le review-uri pozitive din partea altor clienti. Poti include testimoniale de acest tip in campaniile de retargeting. Circa 93% dintre clienti gasesc ca acest UGC (continutul generat de clienti) este util atunci cand sunt pusi in fata unei decizii de cumparare.

3. Uimeste-ti clientii!

Mai multi psihologi sugereaza ca azi consumatorii se folosesc mai degraba de emotii decat de informatii atunci cand evalueaza un  brand. Acest lucru inseamna ca daca vrei sa atragi atentia clientilor (potentiali si/sau existenti) trebuie sa faci ceva care sa-i scoata din adidasi. Deci surprinde-i! Bucura-i intr-un mod in care nu se asteapta! Pentru asta, incearca sa-i cunosti si sa intuiesti asteptarile pe care le au.

4. Trezeste-le nostalgia!

Iata un nou factor emotional care vinde in lumea hyper-digitalizata. Pe masura ce lumea se invarte tot mai mult in jurul tehnologiei, multe persoane devin nostalgice fata de zilele de odinioara. De aici apar o multime de oportunitati pentru firmele care stiu sa integreze sentimente de nostalgie in campaniile targetate.

3 pasi rapizi pentru o strategie eficienta de Email Retargeting bazata pe emotii

Iata practic cum optimizezi rata de click (deschidere email si click spre site).

Secretul din spatele campaniilor de retargeting de succes, avand o rata de click semnificativa (deschidere email si click pe site) este marketingul care misca ceva in sufletul destinatarului. Multi cred ca redactarea acestor campanii cu mesaj puternic este o adevarata arta, dar daca vei citi urmatoarele lucruri, vei intelege ce trebuie sa faci efectiv pentru a starni in sufletul clientilor tai sentimente capabile sa mute cifre si sa optimizeze conversii.

Primul 1: Stabileste un obiectiv

Inainte de a crea o campanie de retargeting si de a hotari in jurul carei emotii iti vei gandi continutul, trebuie sa-ti stabilesti un scop. Vrei sa vinzi, sa intaresti relatiile cu clientii existenti, sa atragi trafic pe site, sa cresti brand awareness-ul?

Exemple de obiective ale campaniilor de retargeting ce pot fi eficientizate prin marketingul emotiilor

  • Sa oferi cotinut relevant.
  • Sa cresti traficul pe site.
  • Sa cresti conversia vanzarilor sau veniturile.
  • Sa cresti rata de click, deschidere email etc.
  • Sa imbogatesti lista abonatilor
  • Sa retii clientii in lista de abonati
  • Brand awareness
  • Sa-ti segmentezi baza de date
  • Sa optimizezi baza de date a abonatilor.

Pasul 2: Selecteaza o emotie

Dupa ce ai stabilit un obiectiv al campaniei de retargeting, alege un sentiment capabil sa creasca rata de conversie:

  • speranta (insufla asteptarea),
  • vina (determina clientul sa inteleaga ca are ocazia sa faca ceva corect),
  • apartenenta (determina clientul sa simta ca face parte dintr-o comunitate mai mare),
  • vanitatea (flateaza cititorul pentru a lua o decizie inteligenta),
  • frica (insufla clientului sentimentul ca se afla in pericol daca nu ia masuri),
  • dorinta (determina pofta),
  • lacomia (face apel la dorinta clientului de a se imbogati sau de a deveni mai puternic).

Pasul 3: Urmeaza aceasta structura pentru continutul emailului

O campanie eficienta de retargeting trebuie sa includa urmatoarele elemente esentiale:

  • Detalii personalizate. InboxTarget te ajuta sa trimiti emailuri personalizate care au puterea de a genera o rata de click uimitoare. Abonatii simt nevoia sa fie implicati intr-un dialog, nu doar sa asiste la un monolog, iar campaniile de retargeting personalizate cultiva acest sentiment.
  • O problema reala. Orice profesionist in email marketing stie ca datoria sa este sa rezolve o problema. Pentru asta, el trebuie sa gaseasca problema si sa o expuna. In definitiv, totul se rezuma la a oferi clientului o solutie valoroasa care sa-i rezolve o problema cu care el se confrunta (si pe care poate nici nu stie ca o are).
  • Declansator emotional. Dupa ce relatezi problema, trebuie sa aduci in discutie factorul emotional care te va ajuta sa-ti atingi obiectivul.
  • Dupa ce ai ales declansatorul emotional la care vei face referire, propune o solutie (relevanta pentru continutul/ produsul oferit) pentru problema pe care ai mentionat-o putin mai sus.
  • Call to Action. Aici este vorba despre ceea ce iti doresti ca cititorul sa faca in continuare. Include cel putin un link in corpul emailului.

Concluzie

Emotiile sunt secretul de aur din spatele campaniilor eficiente de retargeting in 2019. Campaniile care genereaza cel mai bun raspuns emotional duc la o crestere a volumului de vanzari cu 23% !!! Aproape un sfert! E imens. Si pacat sa nu profiti de acest lucru.

Nu e dificil sa pui in aplicare tacticile de marketing emotional in campaniile de retargeting. E nevoie de smart copywriting si design autentic. Si, desigur, un strop de creativitate.

Noi punem pe masa o solutie ingenioasa = retargeting.

Tu vino cu entuziasmul = emotiile.

Impreuna acceleram motorul succesului companiei tale!

Vrei sa faci parte dintre cei mai buni marketeri abonati la noutatile InboxTarget?

Sunt de acord cu Termenii si conditiile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *