25 de reguli esentiale pentru campaniile tale de email marketing

Fiecare advertiser are strategii si modalitati de abordare diferite, indiferent de canalul de marketing folosit, dar exista si un mic set de reguli pe care fiecare dintre ei trebuie sa il respecte daca vor sa obtina rezultate bune. De la acest set de reguli mai departe tine doar de imaginatia fiecaruia.

Iata care sunt cele 25 de reguli esentiale pentru e-mail marketing identificate de noi:  

Citeste mai mult “25 de reguli esentiale pentru campaniile tale de email marketing”

De ce email marketingul este mai eficient decat social media marketingul?

Și în 2018 social media rămâne o unealtă importantă pentru marketingul online. O strategie bine pusă la punct poate genera adevărate dezbateri și poate face mult mai ușor o legătură afacere – audiență.

Cu toate acestea, conform studiitor în domeniu, e-mail marketingul este de 20 de ori mai eficient decât social media, chiar dacă e-mailurile sunt predispuse să fie respinse, eliminate sau ignorate în întregime. Campaniile de e-mail marketing sunt mai eficiente în atragerea publicului și în retenția acestuia, 17% dintre cei care au făcut deja o comandă plasează și alte comenzi.

Citeste mai mult “De ce email marketingul este mai eficient decat social media marketingul?”

Cele mai frecvente greseli facute in email marketing

Secolul 21 este supranumit de către mulți „epoca marketingului”. Există o mulțime de tipuri de marketing, email marketingul fiind cel mai popular și unul dintre cele mai eficiente. În plus, comercianții consideră că e-mailul este unul dintre elementele cheie ale unui business, în special pentru ROI (Return of Investemnt) și pentru dezvoltarea unor relații durabile și benefice. Din acest motiv, segmentele personalizate și campaniile de e-mail marketing sunt importante pentru creșterea notorietății.

Citeste mai mult “Cele mai frecvente greseli facute in email marketing”

Testeaza Solutii Externe de Email cu un A/B test.

Ce provider de email folosesti? Trimiti de pe propriile servere sau folosesti un serviciu platit? Newsman, Sendgrid, Amazon…. ?

Daca utilizezi un serviciu de trimitere email extern, cel mai probabil acestia si-au creat propriul ESP sau au construit pe baza unuia din cele publice. (ca cele de mai jos)

Multe dintre aceste servicii iti permit integrarea prin API-uri sau poti trimite emailuri folosind o conexiune de tip SMTP. Cateva exemple:

Citeste mai mult “Testeaza Solutii Externe de Email cu un A/B test.”

6 campanii de email cu cele mai mari vanzari

Iti prezentam cele mai performante  campanii de email pe care trebuie sa le folosesti pentru afacearea ta in e-commerce. Daca nu stii cum sa le creezi contacteaza-ne sau fa-ti un cont gratuit.  Nu exita o anumita ordine in care trebuie sa creezi campaniile , deoarece rezultatele sunt diferite in functie de fiecare magazin online, industrie sau target.

Ce mai buna campanie #1: Campania de  Recuperare coș abandonat

Citeste mai mult “6 campanii de email cu cele mai mari vanzari”

Vine iarna, vin sarbatorile

Sfarsitul anului nu vine doar cu frig si zapada, ci si cu numeroase oportunitati pentru magazinele online.

Sarbatorile sunt cea mai buna perioada pentru cumparaturi, asa ca, pentru a profita din plin si a avea succes, organizeaza totul din timp si creeaza o strategie clara pentur campaniile de email marketing.

Inainte de a face primul pas, intai de toate trebuie sa hotarasti care sunt sarbatorile pentru care vrei sa te pregatesti.

Cateva sarbatori de luat in calcul sunt:

  • 18/ 25 noiembrie – Black Friday
  • 30 noiembrie – Sf. Andrei
  • 1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei
  • 6 decembrie – Sf. Nicolae
  • 25 decembrie – Craciunul
  • 31 Decembrie – Ajunul Anului Nou

Urmeaza apoi sa:

  • Realizezi un template pentru email potrivit pentru sarbatoarea aleasa
  • Realizezi o segmentare a userilor in functie de anumite criterii pe care le consideri potrivite afacerii tale
  • Realizezi continut relevent bazandu-te pe interesele userilor etc.

Aceste elemente te vor ajuta sa cresti  rata de deschidere, de click, dar si de conversie.

Cum iti vor afecta schimbarile Gmail campaniile de email marketing

Banuiesc ca tocmai ai aflat zilele trecute de anuntul Gmail legat de acceptarea noilor formate de css/html pentru emailuri. Daca nu, uite articolul original aici.

 

Este vorba de acceptarea stilurilor responsive, astfel incat emailul creat si trimis catre adresele de tip @gmail sa se vada corect si pe mobil si pe desktop sau alte device-uri.

La fel cum si site-urile moderne se adapteaza in functie de device-ul de pe care sunt accesate: textele, linkurile, butoanele si imaginile se vor reaseza si redimensiona pentru a fi mai usor de vizualizat. Daca nu stii exact cum poti sa testezi, incearca sa redimensionezi fereastra acestui browser.

responsive-emails-mobile

Pentru cei mai tehnici dintre voi, codul de mai jos schimba culoarea unui text pe ecran normal cu latime de minim 500px;

@media screen and (min-width: 500px) {
  .red-color {
    color:red;
  }
}

Pentru ca designul responsive a devenit deja o norma, poti sa te astepti sa primesti emailuri cu un design din ce in ce mai atractiv.

 

Daca nu stiai, la InboxTarget beneficiezi deja de template-urile responsive ce vor fi automat adaptate in momentul in care Google va face schimbarea. Vrei sa vezi cum arata la noi un email responsive?

Psihologia culorilor in email marketing

Cu totii stim ca starea noastra de spirit poate fi influentata de culori, dovada fiind numeroasele studii pe aceasta tema. In cazul marketingului, culorile detin un rol semnificativ in ceea ce priveste succesul unui email, putand atrage atentia asupra unor mesaje, butoane si a unor calls to action.

 

Fiecare culoare atrage dupa sine un anumit raspuns psihologic.

  • Rosul este o culoare dinamica si atrage fie ideea de afectiune, dragoste, prietenie, fie frica, teroare.
  • Portocaliul denota motivare, atitudine pozitiva, entuziasm.
  • Albastrul incredere, responsabilitate si lista poate continua. 

Culorile trebuie alese astfel incat sa corespunda cu mesajul transmis in email.

Foloseste culori intense pentru a atrage atentia

 

O problema in cadrul emailurilor a fost mereu aceea de a decide ce culoare ar trebui sa aiba butoanele pentru a aduce rezultate.

 

In urma unui A/B testing realizat de HubSpot, s-a demonstrat ca intre un buton verde si unul rosu, cel din urma a condus catre o conversie cu 21% mai mult fata de primul. Verdele este o culoarea mai neutra, mai des intalnita, pe cand rosul apare mai rar si iese in evidenta mult mai bine. Asa ca tine minte: daca vrei ca o anumita sectiune din newsletterul tau sa ataga atentia cititorului, asociaz-o cu o culoare vibranta care, preferabil, nu mai apare in niciun loc din email. De exemplu, daca newsletterul tau este in mare parte albastru, poti apela la portocaliu pentru a evidentia un text, titlu, buton.

 

red green button
Sursa: blog.hubspot.com

Foloseste culori complementare

Culorile completementare sunt culori “opuse” si determina o tensiune vizuala tocmai pentru ca se afla in opozitie. Aici se incadreaza perechile albastru-portocaliu, verde-rosu, galben-mov. Utilizarea culorilor complementare e cea mai usoara solutie pentru a evidentia un continut. Totusi, ai grija sa nu folosesti in egala masura culorile din perechi pentru ca in astfel de situatii deranjeaza privirea si nu aduce nici rezultate.

 

Gandeste-te la publicul tau

Femeile si barbatii au preferinte diferite in materie de culori, astfel ca femeile pot fi atrase de alte culori decat cele preferate de barbati. Daca nu stii ce culori sa folosesti, incearca sa faci A/B testing pentru a gasi varianta optima.

Fiecare user este diferit, iar raspunsul lui fata de culori poate varia in functie de starea de spirit, locul in care se afla, device-ul folosit pentru a vedea emailul, etc. Incearca sa asociezi emailului tau culori care se potrivesc mesajului transmis(dar si brandului), care sa capteze atentia publicului, iar pentru a avea cele mai bune rezultate: testeaza, testeaza, testaza.

Emailurile de bun venit: Prima impresie

Emailurile de bun venit sunt acele emailuri care se trimit in momentul in care un user se aboneaza la newsletterul tau sau isi creeaza un cont pe site.

cta

De ce sunt emailurile de bun venit importante? Emailurile de bun venit prezinta brandul/ produsele/ serviciile si au o rata mare de deschidere si de click. In plus, prin intermediul lor ai ocazia sa faci o prima impresie care sa te avantajeze in timp. Avand in vedere ca ai o singura sansa pentru a face o prima impresie, nu trata superificial acest tip de campanie.

 

Pe langa obisnuitul salut de bun venit poti include urmatoarele:

 

  • Le poti aminti userilor unde sau cand s-au inscris pentru newsletter
  • Le poti spune ce beneficii vor avea de pe urma emailurilor tale
  • Ii poti incuraja sa te urmareasca si pe alte pagini pe care comunici
  • Le poti multumi in cazul in care au confirmat o cumparatura
  • Ii poti determina sa intre inapoi pe site-ul tau, eventual cu ajutorul unui call to action
  • Ii poti incuraja sa faca prima cumparatura cu un voucher de reducere/transport gratuit

 

Cand trebuie trimise emailurile de bun venit?

Cat mai repede posibil. Cel mai bine este sa folosesti un serviciu de emailing care sa declanseze in mod automat emailurile de bun venit pentru a fi trimise in timp real.

 

Serii de bun venit:

Campaniile de bun venit pot fi trimise o singura data sau pot contine o serie de emailuri. Ai grija sa iti creezi o strategie clara in functie de obiectivul pe care il urmaresti cu fiecare email.

De exemplu: poti trimite doua emailuri de bun venit, dintre care primul sa prezinte asteptarile fata de newsletter, iar al doilea sa contina un cupon de reducere pentru noii abonati.

 

Nu uita sa personalizezi emailurile! Foloseste-te de datele obtinute in procesul de abonare/creare cont pentru a trimite emailuri relevante.

 

Testeaza emailurile.

Odata ce ai stabilit obiectivele si strategiile campaniilor de bun venit, poti face A/B testing in care sa variezi subiectul, continutul, designul emailurilor pentru a vedea care functioneaza mai bine.

 

Folosirea inconitelor in subiectul emailului

 

Multi dintre noi au primit cel putin o data un email care avea in subiectul emailului un caracter special precum o stea, o umbrela, un soare etc.

Introducerea iconitelor in subiectul emailului nu este un subiect nou, aceasta tactica fiind una tot mai folosita in ultima vreme pentru a atrage atentia asupra emailurilor din inbox.  

Screen Shot 2016-08-03 at 14

Screen Shot 2016-08-03 at 14

Screen Shot 2016-08-03 at 14

ji

 

Dar se potriveste aceasta tactica pentru afacerea ta?

Nu neaparat.

 

Conteaza foarte mult tipul de afacere. Daca detii o florarie online, atunci o iconita de tip floare poate avea sens in subiectul emailului. Sau daca trimiti un email cu produse de vara, o iconita de tip soare este in regula. De obicei iconitele trebuie folosite doar atunci cand se potrivesc cu ceea ce vrei sa transmiti si nu trebuie utilizate in exces.

 

Cele mai folosite iconite sunt cele in forma de inima (care de multe ori este folosit pentru a inlocui cuvantul iubire), stea sau soare pe timpul verii.

soare2

Capture2

Desigur, aceste iconite folosite intr-un mod adecvat pot ajuta la cresterea ratei de deschidere a emailurilor sau de conversie, dar de multe ori pot crea si probleme.

  • Una dintre ele tine de procesul de trimitere: emailul fie nu ajunge la user, fie ajunge in spam, intrucat in ultima vreme spamerii folosesc tot mai frecvent iconite.
  • O alta problema ar fi aceea ca iconitele pot fi afisate in moduri diferite in functie de fiecare serviciu de email sau se poate sa nu fie afisate deloc si inlocuite cu un caracter de tipul

 

Nu uita sa faci teste. Verifica modul in care este afisat emailul tau in inbox pe mai multe servicii de emailing pentru a te asigura ca totul este in regula. De asemenea, incearca sa faci A/B testing daca nu esti sigur de eficienta iconitelor.