SuperPuterea emotiilor. Continutul care vinde, in Inbox-ul clientilor tai.

Stiu. Iti place sa te gandesti la tine ca la o persoana logica si rationala. Imi pare rau sa te dezamagesc, dar tu, si eu, clientii tai si potentialii tai clienti suntem cu totii sclavi ai emotiilor. Fie ca ne place sau nu, cele mai multe decizii pe care le luam ZILNIC au legatura cu modul in care ne simtim la un moment dat.

Iar daca vrei sa-ti atragi clientii si sa-i fidelizezi prin orice instrumente moderne de marketing (mda, inclusiv campanii de retargeting), pregateste-te sa devii un bun povestitor. Povestile au darul de a putea crea o punte solida intre publicul tau tinta si brandul tau intr-un mod personal, uman. Invata sa folosesti corect marketingul emotional (ooo, si ce de oportunitati uriase iti ofera retargetingul in acest sens) si vei reusi sa construiesti o imagine a companiei prin care sa iesi in evidenta. Vei deveni mai vizibil si vei vinde mai mult.

“Niciodata” si “cel mai rau” vand mai bine decat “cel mai bun”

Inainte de a-ti oferi cateva idei pentru campaniile de retargeting printr-un continut emotional optimizat, hai sa vedem ce presupune acest concept. Un lucru e cert: marketingul modern nu-si poate permite sa ignore rolul sentimentelor in deciziile pe care le luam.Intr-o lume in care se invarte intr-un ritm nebun, firmele trebuie sa faca referire la dorintele si nevoile individuale primare.

Oamenii de stiinta au demonstrat ca modul in care percepem emotiile (bucurie, tristete, teama, furie) influenteaza modul in care luam cele mai complicate decizii. De exemplu, marketerii de azi stiu, inteleg si speculeaza faptul ca sentimentul de bucurie atrage mai multe actiuni de Share,  in timp ce tristetea starneste intriga si mai multe clickuri.

Studiile arata ca termenii ce au conotatii negative determina o rata de click mai mare. Superlativele negative (niciodata, cel mai rau), functioneaza mai bine cu 30% comparativ cu titlurile sau subiectele comune. Interesant este ca superlativele pozitive sunt mai putin atractive pentru cititori/ abonati. Cuvintele negative au o rata de click mai mare cu peste 60%  in comparatie cu termenii pozitivi.

Pe ce emotii ar trebui sa se axeze campaniile eficiente de retargeting?

Desi exista o sumedenie de sentimente ce pot descrie starea de spirit umana, specialistii in neurostiinte si psihologie au constatat ca toate emotiile umane au in centru patru elemente de  baza:

 

  1. Cu siguranta vrei ca brandul tau sa fie asociat cu bucuria, satisfactia si zambetul clientilor. Ei bine, pozitivitatea are puterea de a creste gradul de implicare al clientilor, ceea ce e minunat pentru vizibilitatea brandului tau.
  2. Desi ai fi tentat sa ramai la tot ce inseamna fericire, marketingul emotional ne invata ca merita sa implici si sentimente de alta natura in campaniile de retargeting. Uite de ce. Daca ii vei face pe clientii tai sa simta tristete si apoi le promiti ca ai o solutie care le poate sterge cu buretele sentimentele negative, vei reusi sa-i aduci foarte aproape de obiectivul pe care ti l-ai stabilit.
  3. Teama/ uimire. Iata un instinct uman pe care toti il cunoastem: frica. Este peste tot. Iar marketingul emotional ne invata ca teama ne determina sa actionam din dorinta de auto-conservare.
  4. Furie/ dezgust. Stiu la ce te gandesti: nu ai vrea sa ai parte de furia clientilor nici in cele mai negre cosmaruri. Ai face orice sa o eviti. Deci, nici nu poate fi vorba sa vrei sa o provoci intentionat. Te intelegem. Dar iata ce demonstraza marketingul emotional. In circumstante pozitive, acest sentiment negativ poate avea un impact imens. O campanie de retargeting ce utilizeaza furia/ dezgustul il poate rascoli pe client si il poate determina sa actioneze imediat asa cum vrei tu. Cand vezi ca in lume se intampla ceva nedrept, te simti obligat sa actionezi, sa faci ceva.

Deci, tine minte aceste 4 optiuni atunci cand planifici urmatoarea campanie de retargeting.

4 trucuri de emotional marketing care functioneaza in retargeting

Folosind corect strategiile de marketing emotional, brandul tau, magazinul tau online sau site-ul tau poate dezlantui puterea emotiilor pentru a crea si dezvolta relatii solide cu potentialii clienti si clientii fideli.

Iata 4 trucruri care dau rezultate

1. Declanseaza un sentiment de urgenta!

Scapa de dorinta de a le crea clientilor tai un climat cat mai cald, moale si confortabil. Contrar aparentelor, ei nu doresc sa fie intr-una rasfatati si maguliti. Uneori, trebuie sa-i determini sa actioneze intr-o anumita directie. Deci foloseste sentimentele de anxietate, urgenta sau teama. Iata un exemplu bun: daca ii dai unui potential client prea mult timp pentru a se decide asupra unui produs, poti fi sigur ca va amana decizia pana va uita complet de tine. In schimb, daca ii pui la dispozitie o perioada limitata de timp, il “grabesti” sa ia atitudine, sa se angajeze intr-o decizie. Astfel minimizezi riscul de a pierde o vanzare. In marketing, asta se numeste FOMO – fear of missing out. Nimeni nu vrea sa rateze o ocazie exceptionala. De aceea, frica este unul din cele mai convingatoare elemente ale marketingului emotional. Iar retargetingul iti permite sa deprinzi si sa te perfectionezi rapid in arta utilizarii eficiente a marketingului emotional.

 

2. Atrage si construieste incredere, prin continut generat de clienti!

Vrei clienti multumiti care sa ramana alaturi de tine? Atunci arata-le ca fac parte dintr-o comunitate. Arata-le review-uri pozitive din partea altor clienti. Poti include testimoniale de acest tip in campaniile de retargeting. Circa 93% dintre clienti gasesc ca acest UGC (continutul generat de clienti) este util atunci cand sunt pusi in fata unei decizii de cumparare.

3. Uimeste-ti clientii!

Mai multi psihologi sugereaza ca azi consumatorii se folosesc mai degraba de emotii decat de informatii atunci cand evalueaza un  brand. Acest lucru inseamna ca daca vrei sa atragi atentia clientilor (potentiali si/sau existenti) trebuie sa faci ceva care sa-i scoata din adidasi. Deci surprinde-i! Bucura-i intr-un mod in care nu se asteapta! Pentru asta, incearca sa-i cunosti si sa intuiesti asteptarile pe care le au.

4. Trezeste-le nostalgia!

Iata un nou factor emotional care vinde in lumea hyper-digitalizata. Pe masura ce lumea se invarte tot mai mult in jurul tehnologiei, multe persoane devin nostalgice fata de zilele de odinioara. De aici apar o multime de oportunitati pentru firmele care stiu sa integreze sentimente de nostalgie in campaniile targetate.

3 pasi rapizi pentru o strategie eficienta de Email Retargeting bazata pe emotii

Iata practic cum optimizezi rata de click (deschidere email si click spre site).

Secretul din spatele campaniilor de retargeting de succes, avand o rata de click semnificativa (deschidere email si click pe site) este marketingul care misca ceva in sufletul destinatarului. Multi cred ca redactarea acestor campanii cu mesaj puternic este o adevarata arta, dar daca vei citi urmatoarele lucruri, vei intelege ce trebuie sa faci efectiv pentru a starni in sufletul clientilor tai sentimente capabile sa mute cifre si sa optimizeze conversii.

Primul 1: Stabileste un obiectiv

Inainte de a crea o campanie de retargeting si de a hotari in jurul carei emotii iti vei gandi continutul, trebuie sa-ti stabilesti un scop. Vrei sa vinzi, sa intaresti relatiile cu clientii existenti, sa atragi trafic pe site, sa cresti brand awareness-ul?

Exemple de obiective ale campaniilor de retargeting ce pot fi eficientizate prin marketingul emotiilor

  • Sa oferi cotinut relevant.
  • Sa cresti traficul pe site.
  • Sa cresti conversia vanzarilor sau veniturile.
  • Sa cresti rata de click, deschidere email etc.
  • Sa imbogatesti lista abonatilor
  • Sa retii clientii in lista de abonati
  • Brand awareness
  • Sa-ti segmentezi baza de date
  • Sa optimizezi baza de date a abonatilor.

Pasul 2: Selecteaza o emotie

Dupa ce ai stabilit un obiectiv al campaniei de retargeting, alege un sentiment capabil sa creasca rata de conversie:

  • speranta (insufla asteptarea),
  • vina (determina clientul sa inteleaga ca are ocazia sa faca ceva corect),
  • apartenenta (determina clientul sa simta ca face parte dintr-o comunitate mai mare),
  • vanitatea (flateaza cititorul pentru a lua o decizie inteligenta),
  • frica (insufla clientului sentimentul ca se afla in pericol daca nu ia masuri),
  • dorinta (determina pofta),
  • lacomia (face apel la dorinta clientului de a se imbogati sau de a deveni mai puternic).

Pasul 3: Urmeaza aceasta structura pentru continutul emailului

O campanie eficienta de retargeting trebuie sa includa urmatoarele elemente esentiale:

  • Detalii personalizate. InboxTarget te ajuta sa trimiti emailuri personalizate care au puterea de a genera o rata de click uimitoare. Abonatii simt nevoia sa fie implicati intr-un dialog, nu doar sa asiste la un monolog, iar campaniile de retargeting personalizate cultiva acest sentiment.
  • O problema reala. Orice profesionist in email marketing stie ca datoria sa este sa rezolve o problema. Pentru asta, el trebuie sa gaseasca problema si sa o expuna. In definitiv, totul se rezuma la a oferi clientului o solutie valoroasa care sa-i rezolve o problema cu care el se confrunta (si pe care poate nici nu stie ca o are).
  • Declansator emotional. Dupa ce relatezi problema, trebuie sa aduci in discutie factorul emotional care te va ajuta sa-ti atingi obiectivul.
  • Dupa ce ai ales declansatorul emotional la care vei face referire, propune o solutie (relevanta pentru continutul/ produsul oferit) pentru problema pe care ai mentionat-o putin mai sus.
  • Call to Action. Aici este vorba despre ceea ce iti doresti ca cititorul sa faca in continuare. Include cel putin un link in corpul emailului.

Concluzie

Emotiile sunt secretul de aur din spatele campaniilor eficiente de retargeting in 2019. Campaniile care genereaza cel mai bun raspuns emotional duc la o crestere a volumului de vanzari cu 23% !!! Aproape un sfert! E imens. Si pacat sa nu profiti de acest lucru.

Nu e dificil sa pui in aplicare tacticile de marketing emotional in campaniile de retargeting. E nevoie de smart copywriting si design autentic. Si, desigur, un strop de creativitate.

Noi punem pe masa o solutie ingenioasa = retargeting.

Tu vino cu entuziasmul = emotiile.

Impreuna acceleram motorul succesului companiei tale!

25 de reguli esentiale pentru campaniile tale de email marketing

Fiecare advertiser are strategii si modalitati de abordare diferite, indiferent de canalul de marketing folosit, dar exista si un mic set de reguli pe care fiecare dintre ei trebuie sa il respecte daca vor sa obtina rezultate bune. De la acest set de reguli mai departe tine doar de imaginatia fiecaruia.

Iata care sunt cele 25 de reguli esentiale pentru e-mail marketing identificate de noi:  

Citeste mai mult “25 de reguli esentiale pentru campaniile tale de email marketing”

De ce email marketingul este mai eficient decat social media marketingul?

Și în 2018 social media rămâne o unealtă importantă pentru marketingul online. O strategie bine pusă la punct poate genera adevărate dezbateri și poate face mult mai ușor o legătură afacere – audiență.

Cu toate acestea, conform studiitor în domeniu, e-mail marketingul este de 20 de ori mai eficient decât social media, chiar dacă e-mailurile sunt predispuse să fie respinse, eliminate sau ignorate în întregime. Campaniile de e-mail marketing sunt mai eficiente în atragerea publicului și în retenția acestuia, 17% dintre cei care au făcut deja o comandă plasează și alte comenzi.

Citeste mai mult “De ce email marketingul este mai eficient decat social media marketingul?”

Cele mai frecvente greseli facute in email marketing

Secolul 21 este supranumit de către mulți „epoca marketingului”. Există o mulțime de tipuri de marketing, email marketingul fiind cel mai popular și unul dintre cele mai eficiente. În plus, comercianții consideră că e-mailul este unul dintre elementele cheie ale unui business, în special pentru ROI (Return of Investemnt) și pentru dezvoltarea unor relații durabile și benefice. Din acest motiv, segmentele personalizate și campaniile de e-mail marketing sunt importante pentru creșterea notorietății.

Citeste mai mult “Cele mai frecvente greseli facute in email marketing”

Testeaza Solutii Externe de Email cu un A/B test.

Ce provider de email folosesti? Trimiti de pe propriile servere sau folosesti un serviciu platit? Newsman, Sendgrid, Amazon…. ?

Daca utilizezi un serviciu de trimitere email extern, cel mai probabil acestia si-au creat propriul ESP sau au construit pe baza unuia din cele publice. (ca cele de mai jos)

Multe dintre aceste servicii iti permit integrarea prin API-uri sau poti trimite emailuri folosind o conexiune de tip SMTP. Cateva exemple:

Citeste mai mult “Testeaza Solutii Externe de Email cu un A/B test.”

6 campanii de email cu cele mai mari vanzari

Iti prezentam cele mai performante  campanii de email pe care trebuie sa le folosesti pentru afacearea ta in e-commerce. Daca nu stii cum sa le creezi contacteaza-ne sau fa-ti un cont gratuit.  Nu exita o anumita ordine in care trebuie sa creezi campaniile , deoarece rezultatele sunt diferite in functie de fiecare magazin online, industrie sau target.

Ce mai buna campanie #1: Campania de  Recuperare coș abandonat

Citeste mai mult “6 campanii de email cu cele mai mari vanzari”

Vine iarna, vin sarbatorile

Sfarsitul anului nu vine doar cu frig si zapada, ci si cu numeroase oportunitati pentru magazinele online.

Sarbatorile sunt cea mai buna perioada pentru cumparaturi, asa ca, pentru a profita din plin si a avea succes, organizeaza totul din timp si creeaza o strategie clara pentur campaniile de email marketing.

Inainte de a face primul pas, intai de toate trebuie sa hotarasti care sunt sarbatorile pentru care vrei sa te pregatesti.

Cateva sarbatori de luat in calcul sunt:

  • 18/ 25 noiembrie – Black Friday
  • 30 noiembrie – Sf. Andrei
  • 1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei
  • 6 decembrie – Sf. Nicolae
  • 25 decembrie – Craciunul
  • 31 Decembrie – Ajunul Anului Nou

Urmeaza apoi sa:

  • Realizezi un template pentru email potrivit pentru sarbatoarea aleasa
  • Realizezi o segmentare a userilor in functie de anumite criterii pe care le consideri potrivite afacerii tale
  • Realizezi continut relevent bazandu-te pe interesele userilor etc.

Aceste elemente te vor ajuta sa cresti  rata de deschidere, de click, dar si de conversie.

Cum iti vor afecta schimbarile Gmail campaniile de email marketing

Banuiesc ca tocmai ai aflat zilele trecute de anuntul Gmail legat de acceptarea noilor formate de css/html pentru emailuri. Daca nu, uite articolul original aici.

 

Este vorba de acceptarea stilurilor responsive, astfel incat emailul creat si trimis catre adresele de tip @gmail sa se vada corect si pe mobil si pe desktop sau alte device-uri.

La fel cum si site-urile moderne se adapteaza in functie de device-ul de pe care sunt accesate: textele, linkurile, butoanele si imaginile se vor reaseza si redimensiona pentru a fi mai usor de vizualizat. Daca nu stii exact cum poti sa testezi, incearca sa redimensionezi fereastra acestui browser.

responsive-emails-mobile

Pentru cei mai tehnici dintre voi, codul de mai jos schimba culoarea unui text pe ecran normal cu latime de minim 500px;

@media screen and (min-width: 500px) {
  .red-color {
    color:red;
  }
}

Pentru ca designul responsive a devenit deja o norma, poti sa te astepti sa primesti emailuri cu un design din ce in ce mai atractiv.

 

Daca nu stiai, la InboxTarget beneficiezi deja de template-urile responsive ce vor fi automat adaptate in momentul in care Google va face schimbarea. Vrei sa vezi cum arata la noi un email responsive?

Psihologia culorilor in email marketing

Cu totii stim ca starea noastra de spirit poate fi influentata de culori, dovada fiind numeroasele studii pe aceasta tema. In cazul marketingului, culorile detin un rol semnificativ in ceea ce priveste succesul unui email, putand atrage atentia asupra unor mesaje, butoane si a unor calls to action.

 

Fiecare culoare atrage dupa sine un anumit raspuns psihologic.

  • Rosul este o culoare dinamica si atrage fie ideea de afectiune, dragoste, prietenie, fie frica, teroare.
  • Portocaliul denota motivare, atitudine pozitiva, entuziasm.
  • Albastrul incredere, responsabilitate si lista poate continua. 

Culorile trebuie alese astfel incat sa corespunda cu mesajul transmis in email.

Foloseste culori intense pentru a atrage atentia

 

O problema in cadrul emailurilor a fost mereu aceea de a decide ce culoare ar trebui sa aiba butoanele pentru a aduce rezultate.

 

In urma unui A/B testing realizat de HubSpot, s-a demonstrat ca intre un buton verde si unul rosu, cel din urma a condus catre o conversie cu 21% mai mult fata de primul. Verdele este o culoarea mai neutra, mai des intalnita, pe cand rosul apare mai rar si iese in evidenta mult mai bine. Asa ca tine minte: daca vrei ca o anumita sectiune din newsletterul tau sa ataga atentia cititorului, asociaz-o cu o culoare vibranta care, preferabil, nu mai apare in niciun loc din email. De exemplu, daca newsletterul tau este in mare parte albastru, poti apela la portocaliu pentru a evidentia un text, titlu, buton.

 

red green button
Sursa: blog.hubspot.com

Foloseste culori complementare

Culorile completementare sunt culori “opuse” si determina o tensiune vizuala tocmai pentru ca se afla in opozitie. Aici se incadreaza perechile albastru-portocaliu, verde-rosu, galben-mov. Utilizarea culorilor complementare e cea mai usoara solutie pentru a evidentia un continut. Totusi, ai grija sa nu folosesti in egala masura culorile din perechi pentru ca in astfel de situatii deranjeaza privirea si nu aduce nici rezultate.

 

Gandeste-te la publicul tau

Femeile si barbatii au preferinte diferite in materie de culori, astfel ca femeile pot fi atrase de alte culori decat cele preferate de barbati. Daca nu stii ce culori sa folosesti, incearca sa faci A/B testing pentru a gasi varianta optima.

Fiecare user este diferit, iar raspunsul lui fata de culori poate varia in functie de starea de spirit, locul in care se afla, device-ul folosit pentru a vedea emailul, etc. Incearca sa asociezi emailului tau culori care se potrivesc mesajului transmis(dar si brandului), care sa capteze atentia publicului, iar pentru a avea cele mai bune rezultate: testeaza, testeaza, testaza.

Emailurile de bun venit: Prima impresie

Emailurile de bun venit sunt acele emailuri care se trimit in momentul in care un user se aboneaza la newsletterul tau sau isi creeaza un cont pe site.

cta

De ce sunt emailurile de bun venit importante? Emailurile de bun venit prezinta brandul/ produsele/ serviciile si au o rata mare de deschidere si de click. In plus, prin intermediul lor ai ocazia sa faci o prima impresie care sa te avantajeze in timp. Avand in vedere ca ai o singura sansa pentru a face o prima impresie, nu trata superificial acest tip de campanie.

 

Pe langa obisnuitul salut de bun venit poti include urmatoarele:

 

  • Le poti aminti userilor unde sau cand s-au inscris pentru newsletter
  • Le poti spune ce beneficii vor avea de pe urma emailurilor tale
  • Ii poti incuraja sa te urmareasca si pe alte pagini pe care comunici
  • Le poti multumi in cazul in care au confirmat o cumparatura
  • Ii poti determina sa intre inapoi pe site-ul tau, eventual cu ajutorul unui call to action
  • Ii poti incuraja sa faca prima cumparatura cu un voucher de reducere/transport gratuit

 

Cand trebuie trimise emailurile de bun venit?

Cat mai repede posibil. Cel mai bine este sa folosesti un serviciu de emailing care sa declanseze in mod automat emailurile de bun venit pentru a fi trimise in timp real.

 

Serii de bun venit:

Campaniile de bun venit pot fi trimise o singura data sau pot contine o serie de emailuri. Ai grija sa iti creezi o strategie clara in functie de obiectivul pe care il urmaresti cu fiecare email.

De exemplu: poti trimite doua emailuri de bun venit, dintre care primul sa prezinte asteptarile fata de newsletter, iar al doilea sa contina un cupon de reducere pentru noii abonati.

 

Nu uita sa personalizezi emailurile! Foloseste-te de datele obtinute in procesul de abonare/creare cont pentru a trimite emailuri relevante.

 

Testeaza emailurile.

Odata ce ai stabilit obiectivele si strategiile campaniilor de bun venit, poti face A/B testing in care sa variezi subiectul, continutul, designul emailurilor pentru a vedea care functioneaza mai bine.