Anunțurile Facebook sunt încă insuficient utilizate de comercianți

1,86 miliarde. Începând cu sfârșitul anului 2016, acesta este numărul de utilizatori lunari pe Facebook, precum și numărul de persoane la care ai putea ajunge cu o reclama pe Facebook pentru afacerea ta în vâzări online.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, puțin peste o pătrime din întreaga populație a lumii intra pe Facebook în fiecare lună. Ca și cum numărul absolut de persoane care pot fi targetate nu este destul de atrăgător, Facebook în sine are una dintre cele mai puternice platforme de analiză și targetare din lume. Comercianții pot vedea cum să vizeze cel mai bine utilizatorii noi și să adapteze anunțurile astfel încât să se potrivească profilului exact al utilizatorului pe care il caută.

Mulți comercianți optează pentru calea de automatizare social media, dar există prea multe oportunități cu ajutorul reclamelor Facebook pentru a le pune pe pilotul automat.

Comercianții din online nu cunoasc in totalitate cât de puternică poate fi o reclamă pe Facebook. Indiferent de cât de buna este o strategie Facebook, ar putea fi întotdeauna mai bună sau, cel puțin, optimizată pentru un succes perpetuu.

Lipsa conținutului video

Conținutul video a primit reputatia de a fi următorul val de media la care potențialii clienți reactioneaza. Utilizând un videoclip, fie pe site-urile sociale, fie pe site-ul tău, vizitatorii interesați tind să rămână pe platformă sau pe site-ul tău mult mai mult timp decât alte tipuri de mass-media.

Beneficiile încorporării videoclipurilor în strategia ta de reclame pe Facebook sunt duble. Nu numai că videoclipurile pot capta atenția vizitatorului pentru o perioadă mai lungă de timp, ci și un format mai atrăgător care îi ajută pe telespectatori să înțeleagă ce vizionează și ce urmează să facă după. Deci, acum nu numai că trimiți trafic către site-ul tău, ci trimiți trafic care este educat pe marca, produsele și serviciile tale și este mai probabil să-ți marești rata de conversie.

Algoritmul Facebook este suspectat de a prioritiza în mod activ conținutul video. Comercianții care creează videoclipuri profesionale captivante, de calitate superioară, au mai multe șanse să obțină rezultate mai bune decăt celelalte reclame ce au conținut video. Cu mai mult de jumătate dintre utilizatorii zilnici de pe Facebook care urmaresc în fiecare zi un videoclip, ar fi o oportunitate ratată sa nu creezi conținut video captivant și consumabil în reclamele de pe Facebook.

Lipsa promovării anunțutilor care au funcționat

Lansarea unei reclame care funcționează în mod excepțional este un moment interesant pentru un comerciant digital. Indiferent de specificațiile și modelele pe care le-ai utilizat, clar a avut succes, deci de ce sa irosești o reclamă bună?

Dacă o anumită postare pe care ai împărtășit-o anterior are o mulțime de acțiuni și interacțiuni, ai confirmat, în esență, că este posibil să aibă succes și pentru un public mai mare, similar. Dacă postarea ta este deosebit de buna și merită să fie împărtășită, promovarea acesteia ar putea duce la obținerea unei expuneri mult mai mare decât ai negociat inițial.

Netargetarea traficul familiar

Deși s-ar putea să pară contra-intuitiv să folosești reclamele de pe Facebook pentru a viza persoane care au fost deja pe site-ul tău și sunt familiarizați cu marca ta, aceasta este de fapt o modalitate extrem de eficientă de a consolida conexiunea cu acei utilizatori.

În timp ce o strategie de achiziție a clienților este o componentă necesară pentru un plan de marketing de succes, nu trebuie să neglijezi partea din publicul tău Facebook familiarizat cu marca ta. Nu numai că este o modalitate bună de a-ți construi marca, este, de asemenea, în mod semnificativ mai puțin costisitoare. Probabilitatea efectuării unei vânzări cu un client nou este cuprinsă între 5% și 20%, în timp ce efectuarea unei vânzări cu un client anterior este cuprinsă între 60% și 70%.

Nu numai că au mai multe șanse de a cumpăra de la tine, este mai probabil să răspândească mesajul dacă au avut o experiență pozitivă cu marca ta. Utilizarea reclamelor Facebook pentru a targeta traficul familiar cu site-ul tău poate fi folosit pentru orice, pentru a reaminti despre afacerea tău, pentru a sugera chiar și un program de recomandare care ar putea fi mai eficient decât utilizarea reclamelor Facebook pentru a viza traficul nou.

Pentru a începe, va trebui să adăugi un cod numit “Facebook pixel” pe site-ul tău pentru a permite Facebook să colecteze informații pertinente despre vizitatorii site-ului tău. Odată ce ai acumulat suficiente date, accesează opțiunea “Audiență custom” și vei putea utiliza opțiunea “Trafic web” pentru a viza utilizatorii care au fost pe site-ul tău.

Acesta este un mod simplu de a crește numărul de clicuri și de a testa diferite strategii de păstrare a vizitatorilor familiarizați cu marca ta.

Netargetarea persoanele care iți pot cumpăra produsele

O greșeală pe care mulți comercianți o fac e ca nu iși verifica suficient valorile de targetare. În cele din urmă, dacă utilizezi reclame Facebook pentru a genera vânzări, dorești să găsești cumpărători care sunt dispuși și capabili să îți cumpere produsele.

Spre exemplu, intervalul de vârstă de la 18 la 26 de ani este o gamă foarte populară de targetare în funcție de vârstă, deoarece tinerii tind să fie mai activi pe rețelele sociale (prin urmare, este mai probabil să dea click, sa interactioneze cu reclamele tale.), dar când vine vorba de a cumpera un produs scump, s-ar putea să nu fie la fel de dispuși. Dacă vindezi cămăși casual de 1200 de lei, unui student ar putea “să-i placă” anunțul, dar, probabil, nu va cumpăra produsul.

În tabul demografic a Ad Manager, vei găsi o secțiune financiară care îți permite să vizezi un public pe baza valorii nete sau a venitului anual.

Introducerea acestei mici modificări în reclamele tale pe Facebook te ajuta la calificarea tipului de persoane către care se adresează reclama.

Gânduri pe final

În centrul problemei de subutilizare a anunțurilor Facebook este o combinație între a nu utiliza Managerul  Facebook Ad la potențialul său maxim, a eșua în a reține traficul și în a nu optimiza componentele vizuale ale anunțurilor tale. Managerul de reclame Facebook îți permite să nișezi și să segmentezi publicul cu atâta precizie încât este aproape imposibil să nu atingi publicul țintă. Odată ce ți-ai dat seama care dintre utilizatori răspund cel mai bine la anunțurile tale și propunerea de valoare, ai în continuare de lucru.

Pentru a nu lăsa munca grea pe front-end și costurile scumpe de achiziție să se risipească, include un plan de retenție în strategia ta de reclame Facebook. Aceasta ar putea fi orice, de la crearea campaniilor care vizează colectarea de e-mailuri la lansarea programelor de trimitere către utilizatorii dvs. existenți.
Există literalmente miliarde de pești în Marea Facebook. Există nenumărate combinații pentru a face ca anunțurile Facebook să funcționeze pentru orice afacere, deci găsește o combinație care aduce rezultate pentru tine. Descoperă tendințele consumatorilor care ti-ar putea influența strategia de reclame Facebook pentru viitor.


Despre autor: Ronald Dod este partener și CEO al Visiture, LLC. După înființarea companiei Gray Umbrella Marketing, o agenție de marketing pe internet care se concentrează pe Search Engine Optimization pentru companiile de comerț electronic, el a fuzionat cu Visiture pentru a crea o ofertă de  servicii de căutare complete pentru companii de eCommerce. Pasiunea sa îi ajută pe proprietarii de afaceri eCommerce și profesioniștii din domeniul marketingului să navigheze pe peisajul de marketing al căutării și să utilizeze datele pentru a lua decizii mai eficiente pentru a conduce la trafic și conversii noi. El deține un masterat în știința marketingului de la Universitatea de Stat din Florida și este certificat în Google Adwords & Analytics.